måndag 2 december 2013

Leo Razzak reflektion

En vändpunkt i hans liv var när hans mamma började att dricka igen. Pappan visste inte vad han skulle göra och de fick anpassa sina liv efter det. En annan vändpunkt var när mamman ville att pappan skulle flytta ut. Hans pappa var hemlös till han äntligen hittade en lägenhet som han och hans son kunde bo i. Då slapp Leo alla jobbiga stunder när mamman drack för mycket och de kunde starta på ny kula igen. 

En vändpunkt för mig var när mina föräldrar skildes. Det hände när jag gick i femman så det var ganska sent. Det var en sådan stor anpassning. Varje vecka fick man lära sig vad man skulle packa med sig. Nu känns det inte så konstigt längre men det var en väldigt stor anpassning i början. Nu är jag öppen om det och tycker inte alls det är så konstigt. 

 När jag började Apelskolan var det en vändpunkt i mitt liv. Jag träffade nya vänner och ovänner. Det var helt annorlunda än min förra skola och jag både tyckte om det och ogillade det på samma gång. Jag tror jag har anpassat mig efter skolan. Jag har blivit mognare och lärt mig många viktiga saker. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar