torsdag 8 maj 2014

Fotbollströja Tobias

Prolog:

Jag och Leon började spåna om vad vi skulle göra i syslöjden. Det var en helt ny miljö för oss och första lektionen fick vi börja med att bekanta oss med syslöjden. Eftersom vi (eller i alla fall jag) är van vid träslöjd tog det sin lilla tid att anpassa sig till den nya främmande platsen. Efter vi hade kollat i böcker efter inspiration så kom vi fram till att vi skulle göra något användbart. Vi började snabbt skissa upp något med de små kunskaper vi hade. Nu var vi eniga: En fotbollströja hade ju varit fint.

Maria och Gunilla epoken: 

En ny syslöjdslärare, vad kul... Jag mindes tillbaka från tiden med Ann-britt i 6:an. Alla mina förträngda minnen när jag misslyckades med syslöjdsprojekt. Jag kom ihåg hur Ann-britt tyckt att jag var värdelös och inte lät mig göra en tröja eftersom det var för svårt för mig. Så detta skulle bli en nystart för mig. Jag och Leon satte oss vid bordet längst ner i det vänstra hörnet.                                                                                                                                                                            


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar